מספרי חירום למטיילים בחו"ל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מספרי טלפוןכשאנחנו נוסעים לחו"ל, בין אם למטרות טיול, עבודה או כל דבר אחר, אנחנו נדרשים לשמור על עצמנו מכל משמר. יש הרי סיכונים רבים שמאפיינים כל אדם המגיע למדינה זרה, ועל אחת כמה וכמה ישראלים.

במידה וסובלים ממצב חירום כלשהו, שיכול גם לסכן את החיים שלנו, נדרש מאיתנו פעמים רבות לא להסתמך על הגורמים המקומיים – אלא לפנות לסיוע של הגורמים הדיפלומטיים הישראליים הרשמיים באותה מדינה. כאן בדיוק נדרש להתחיל לדבר על מספרי החירום של הקונסוליות הישראליות מעבר לים ועל חשיבותם המכרעת.

אז מתי פונים לקונסוליה?

למרבה הצער, במהלך שהות במדינה זרה יש לא מעט תרחישי חירום שאפשר לחשוב עליהם שמצריכים פנייה לקונסוליה הישראלית בהן. זה מתחיל עם מצבים מסכני חיים, למשל פעולות טרור או אסונות טבע.

כל ישראלי אשר נתקל בתרחיש שכזה רצוי שייצור קשר עם הקונסוליה או השגרירות הישראלית באופן מיידי, על מנת שיוכל לקבל סיוע נקודתי או אפילו כדי ליידע את הגורמים הרשמיים על מצבת הישראלים באותה מאורע. לאחר אירועים בסדר גודל כזה נערכת "ספירת מלאי", שמטרתה לאתר ישראלים הנמצאים באותו אזור מוכה אסון במטרה להעביר מידע למשפחות הדואגות בישראל.

מוקד החירום של הקונסוליה שנפתח לא פעם במצבים אלה, יחד עם המספרים הקבועים, הם הכתובת הראשונה אליה חשוב לפנות בתרחישים אלה.

למספרי החירום תפקיד אחר וחשוב לא פחות: להעניק סיוע פרטני לאנשים הזקוקים לו. חשבו למשל על תרחיש בו אזרח ישראלי המטייל בחו"ל מסתבך עם רשויות החוק במדינה, כפי שלמרבה הצער קורה לא מעט. במקרים אלה, הקונסוליה יכולה להעניק לו את העזרה הנקודתית שתבטיח כי הזכויות שלו יישמרו לאורך התהליך, או אפילו שהוא יסתיים על הצד הטוב ביותר מבחינתו.

הדברים אמורים גם בכל הנוגע לפן הבירוקרטי של השהות בחו"ל, עם בעיות אפשריות הנוגעות לדרכון, לאשרת השהייה (ויזה), למסמכי הנסיעה וכן הלאה. למרבה הצער בעיות הנוגעות לאלמנטים אלה ואחרים נפוצות הרבה יותר ממה שהיינו רוצים לצפות, כאשר טיפול מהיר ואפילו מיידי בקושי – כפי שעשוי להתבצע כאשר פונים בנקודת ההתחלה לקונסוליה – יכול לפשט את התמונה.

בגדר חובה: הצטיידות במספרי הטלפון הרלוונטיים

ה"אויב" הגדול ביותר של ישראלים היוצאים לחו"ל הוא הנאיביות, תפיסת ה"יהיה בסדר" אשר רבים מאיתנו חוטאים בה. ההמלצה המועילה ביותר שניתן להעניק לכם היא לא לקחת דבר כמובן מאליו, אלא להיערך מראש לכל תרחיש אפשרי.

מבחינה מעשית, מדובר כאן על פעולה פשוטה אחת שכדאי מאד שתבצעו לפני הנסיעה ליעד: הצטיידו במספרי הטלפון והכתובות של הקונסוליה הישראלית או השגרירות באותה מדינה, ובמקרי חירום בדקו מהם מספרי החירום. את המידע הזה תשמרו במקום נגיש, למשל בסמוך למסמכי הנסיעה האחרים. התקווה כמובן היא שלא תצטרכו להשתמש במידע הזה לעולם, אך עדיין מוטב להיזהר ולקחת בחשבון כל תרחיש מאשר להצטער.

ניתן לפנות למחלקה לישראלים בחו"ל בטלפונים – 

02-5303401, 02-5303644, 02-5303648, 02-5303287 או למרכז מצב בטלפון: 02-5303155 פקס': 02-5304027,

ראו גם:

הנחיות משרד החוץ בעת השהייה בחו"ל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן